KLM onderzoekt verspreiding ‘blijdschap’

© CIDimport

KLM onderzoekt verspreiding ‘blijdschap’

Geplaatst: 12 november 2010 - 12:32

Aangepast: 27 augustus 2022 - 10:32

Redactie ID.nl

KLM is bezig met een campagne onder de naam KLM Suprise waarbij het klanten op het vliegveld van Schiphol verrast met cadeautjes.

KLM is bezig met een campagne onder de naam KLM Suprise waarbij het klanten op het vliegveld van Schiphol verrast met cadeautjes. Deze cadeau’s worden bepaald op basis van profielen op social netwerksites.Iedere klant die incheckt op KLM's Foursquare locations wordt door het KLM Suprise team opgezocht op sociale netwerksites als Twitter, LinkedIn en Facebook. Op basis van die informatie zoeken ze een passend cadeau. Wanneer iemand een cadeau ontvangt, gaan ze na hoe deze positieve ervaring zijn weerklank heeft op de sociale netwerksites waarop de klant aanwezig is. Ook maken ze foto's van de verraste klanten en zetten ze dat op de KLM Facebook pagina.

Zo zijn er al reizigers geweest die een fles champagne, een notebook of een horloge hebben gehad.
Na november wordt de campagne geëvalueerd. Mocht de campagne een succes zijn gebleken dan is het mogelijk dat het in de toekomst een vervolg gaat krijgen.

KLM is al aardig actief met sociale media. Zo heeft het ook al een Facebook-applicatie waarmee gebruikers labels voor hun koffers kunnen maken op basis van hun Facebook-foto's en won het in 2006 zelfs een onderscheiding voor een video voor hun Fly for Fortune spel.

[Via TheNextWeb]

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten