LinkedIn wil dat je meer professionele foto’s uploadt

© CIDimport

LinkedIn wil dat je meer professionele foto’s uploadt

Geplaatst: 23 april 2014 - 06:38

Aangepast: 27 augustus 2022 - 01:43

Redactie ID.nl

Het blijft toch altijd een beetje een raar sociaal netwerk: LinkedIn. Mensen die je eenmalig een zakelijk voorstel hebben gedaan voegen je gelijk toe aan hun contacten, maar wat je er vervolgens mee doet? Dat is vaak niet zoveel.

Dat wil LinkedIn veranderen: ze willen meer interactie op het platform creëren. Volgens een recente blogpost willen ze dat bewerkstelligen door leden meer foto’s te laten delen. Daarom heeft het zakelijke netwerk een knop aan de mobiele iOS app toegevoegd, een functionaliteit die binnenkort ook op de Android app en website zal verschijnen. Met de knop zou je makkelijker foto’s kunnen delen van je werkomgeving en de congressen die je bezoekt.

Geen foto's van bedrijfsborrels

Het bedrijf benadrukt dat het niet de bedoeling is om dronken foto’s van bedrijfsborrels te gaan delen. Wat dan wél de bedoeling is, is niet helemaal duidelijk. Want welke werkfoto’s zou je anders met je LinkedIn vrienden willen delen? Om de functie te verduidelijken gebruikt LinkedIn de volgende voorbeelden: Als interieurontwerper kun je het design waaraan je werkt laten zien. Als haarstylist kun je de laatste kapsels tonen en een hondenuitlaatservice kan zich met foto’s van tevreden viervoetige klanten profileren.

Digitaal CV

LinkedIn stelt dat de kans 11 keer groter is dat je profiel met foto op het netwerk wordt bekeken als je geen foto op je digitale CV hebt staan. En dat niet alleen: een foto-update zou vijf keer zo vaak een reactie uitlokken dan een reguliere statusupdate. 

 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten