Minder promotionele berichten in Facebook-nieuwsoverzicht

© CIDimport

Minder promotionele berichten in Facebook-nieuwsoverzicht

Geplaatst: 17 november 2014 - 08:54

Aangepast: 27 augustus 2022 - 00:07

Redactie ID.nl

Vanaf januari 2015 zie je minder promotionele berichten in je Facebook-nieuwsoverzicht, en juist meer posts van vrienden en pagina's die je werkelijk zelf volgt.

Facebook past daarvoor het algoritme aan, dat wordt ingezet om te bepalen wat je zoal in je nieuwsoverzicht ziet. Dat zijn nu nog te vaak berichten van bedrijven die je iets proberen aan te smeren, zo blijkt uit een enquete onder honderdduizenden Facebook-gebruikers.

Reclame

Berichten die je enkel pushen een product te kopen of een app te installeren, berichten die je aansporen mee te doen aan wedstrijden en berichten die dezelfde content hebben als advertenties worden binnenkort meer uit je overzicht gefilterd dan nu het geval is.

Daardoor blijft er meer ruimte over voor posts van vrienden en familie. En heb je daar Facebook niet juist voor, immers?

Bereik

De nieuwe richting pakt mogelijk minder positief uit voor beheerders van dergelijke pagina's en posts. Als ze hun huidige bereik willen houden, moeten ze de portemonnee trekken om zich aan te sluiten bij Facebooks advertentie-initiatief. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten