NS pakt drukke trajecten aan met app

© CIDimport

NS pakt drukke trajecten aan met app

Geplaatst: 25 juli 2014 - 05:52

Aangepast: 27 augustus 2022 - 01:05

Redactie ID.nl

De NS werkt samen met consumentenorganisatie Rover om een smartphone-app te ontwikkelen, waarmee reizigers de drukte in hun trein kunnen doorgeven. Daarover schrijft Metro vandaag.

Het initiatief maakt onderdeel uit van een plan om 'structurele probleemtrajecten' in de gaten te houden, waardoor op den duur beter geanticipeerd kan worden op drukte. Hoe de app precies werkt, is nog niet duidelijk.

Reisplanner

Met de Reisplanner Xtra-app van de NS heb je al wat inzicht in de drukte die je kan verwachten dankzij de drukte-indicator. Deze wordt verder uitgebreid met een feedback-knop. Op die manier laat je de vervoerder tijdens of na je reis weten of het te druk is/was in je trein.

Volgens een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen klagen reizigers nu veelal via Twitter over volle treinen. Maar daardoor is het voor het bedrijf lastig te achterhalen om welke trajecten en treinen het precies gaat. Via de nieuwe feedback-knop krijgt de NS daar beter inzicht in. 

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten