Online shoppen stimuleert jonger publiek tot aankopen

© CIDimport

Online shoppen stimuleert jonger publiek tot aankopen

Geplaatst: 31 december 2009 - 07:12

Aangepast: 27 augustus 2022 - 13:17

Redactie ID.nl

Jongeren tot 25 jaar kopen vaker een boek, dvd of cd voor een ander of voor zichzelf dan 40 plussers. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Clansman Email Media.

Jongeren tot 25 jaar kopen vaker een boek, dvd of cd voor een ander of voor zichzelf dan 40 plussers. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Clansman Email Media. Volgens het online mediabedrijf speelt de verkrijgbaarheid van boeken, dvd's en cd's via internet een grote rol bij de uitkomst van het onderzoek.

Van de ondervraagde jongeren tot 25 jaar koopt ongeveer 40 procent vier tot tien keer per jaar boeken, cd's en dvd's voor zichzelf of voor een ander, terwijl dit bij de 40 plussers 30 procent is. De 40 plussers kopen wel online boeken, alleen kopen zij er minder per jaar. Bijna 60 procent van de 40 plussers koopt niet meer dan drie keer per jaar een boek, cd of dvd voor zichzelf of iemand anders. Bij de jongeren tot 25 jaar is dit niet meer dan 45 procent.

Clansman denkt dat de uitkomst van het onderzoek onder andere te maken heeft met de populaire webwinkels, waar snel online boeken kunnen worden aangeschaft. Jeroen Ligthart, algemeen directeur Clansman: "Het online aanschaffen van artikelen slaat bij jongeren meer aan. Dat merk je niet alleen bij producten als boeken en dvd's, maar ook bij bijvoorbeeld kleding en reizen. Jongeren weten de weg op internet beter te vinden en gaan uitgebreid online shoppen."

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten