Ook Spotify weert voortaan politieke advertenties 2019-12-30T11:35:24

Superhelden vaakst opgezocht op Wikipedia in 2019

Review: Razer Junglecat

Ook Spotify weert voortaan politieke advertenties

Ook Spotify weert voortaan politieke advertenties

Amerikaanse Spotify-gebruikers horen binnenkort geen politieke advertenties meer. De streamingdienst weert dit soort reclame, omdat het niet de mankracht heeft de inhoud op feiten te checken.

Dat laat het Zweedse bedrijf weten aan de site Ad Age. Luisteraars die niet betalen voor een Premium-abonnement, horen advertenties tussen nummers door. Dat is ook het gros van alle Spotify-gebruikers, het zijn er zo'n 140 miljoen. Verder zijn er nog zo'n 113 miljoen betalende abonnees, die horen sowieso geen reclame.

Niet de enige

Spotify volgt hiermee in de voetsporen van Twitter. Dat sociale netwerk deed politieke advertenties eerder ook al in de ban. Google staat ze nog wel toe, maar beperkt de manieren waarop adverteerders hun doelgroep zo specifiek mogelijk kunnen benaderen. Facebook houdt voet bij stuk en treft nog geen maatregelen. Dit terwijl het balletje daar juist is gaan rollen, door het Cambridge Analytica-schandaal.


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.

blog comments powered by Disqus


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord