'Smartwatch houdt aandacht niet lang vast' 2016-12-07T10:21:14

Review Ockel Sirius B: mini-pc van Nederlandse bodem

Ook Foodora test maaltijdbezorging per drone

'Smartwatch houdt aandacht niet lang vast'

'Smartwatch houdt aandacht niet lang vast'

Een derde van alle smartwatch-kopers gebruikt zijn wearable na een poosje al niet meer. Dat meldt marktonderzoeker Gartner. De gadgets voor om de pols kunnen de aandacht maar moeilijk vasthouden.

Het onderzoek is gehouden in Groot Brittannië, Australië en de Verenigde Staten onder 9592 respondenten in de periode juni en augustus van 2016. Van alle ondervraagden heeft 29 procent aangegeven zijn smartwatch niet meer te gebruiken, 30 procent gebruikt zijn fitnesstracker niet meer. 

Toegevoegde waarde

Uit het onderzoek is niet naar voren gekomen binnen welk tijdsbestek bezitters afstand van hun apparaat doen. Onderzoeker Angela McIntyre zegt dat het 'afhaken' op dergelijke apparaten een groot probleem is voor de industrie.

"Het verlatingspercentage is behoorlijk hoog ten opzichte van het gebruikspercentage. Om waarde toe te voegen moeten wearables iets bieden wat smartphones niet hebben, zoals extra incentives en gaming-elementen."


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.



Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord