Storingen online chatdiensten zorgen voor moeizame start thuiswerkweek

© CIDimport

Storingen online chatdiensten zorgen voor moeizame start thuiswerkweek

Geplaatst: 16 maart 2020 - 12:14

Aangepast: 29 augustus 2022 - 16:32

Redactie ID.nl

Diverse storingen bij communicatieplatformen hebben ervoor gezorgd dat personeel van veel bedrijven problemen hadden met thuiswerken. Zo had Microsoft Teams lange tijd opstartproblemen en waren er storingen bij SafeNet.

De communicatiedienst van Microsft, Teams, had vanmorgen al problemen. Veel gebruikers konden niet inloggen met hun gebruikersnamen en wachtwoorden, waardoor het lange tijd onmogelijk was om berichten te lezen en te versturen. Inmiddels lijkt de storing te zijn opgelost, meldt Microsoft op haar Twitter-account, maar er zijn nog steeds gebruikers die niet kunnen inloggen. 

De dienst van SafeNet - dat zorgt voor beveiligde verbindingen met bedrijfsnetwerken - had eveneens problemen. Volgens het bedrijf kwam dit door een extreem hoge piek op de servers, waardoor niet alle inlogpogingen op de dienst succesvol waren. Inmiddels lijken ook hier de problemen ten einde volgens de informatie op de site van het bedrijf.

Massaal thuiswerken

Sinds de overheid gisteren om 17:30 aan heel Nederland een oproep deed om de komende drie weken zoveel mogelijk thuis te werken, heeft een grote groep van de werkende Nederlanders hieraan gehoor gegeven. Benieuwd hoe jij thuis ook het maximale uit je werkplek kunt halen, en waar je nog meer op moet letten bij thuiswerken? Onze collega's van Computer!Totaal hebben alles voor je op een rijtje gezet

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten