Zo ziet reclame in virtual reality er uit 2017-06-30T11:02:18

Succesvolle testvlucht voor internetdrone Facebook

Index maken in Word 2016 (1)

Zo ziet reclame in virtual reality er uit

Zo ziet reclame in virtual reality er uit

Ook in virtual reality weten bedrijven je te vinden om hun waren aan te smeren. Google werkt voor app-ontwikkelaars aan manieren om reclame te tonen in virtual reality-applicaties.

Volgens Google moeten virtual reality-advertenties gemakkelijk te implementeren en aan te passen zijn voor developers, maar ook 'nuttig' en 'niet opdringerig' richting gebruikers. Voorlopig betreft het specifiek reclameboodschappen in mobiele virtual reality-apps, bijvoorbeeld voor Cardboard en de Gear VR-bril van Samsung.

Kijken 

Als voorbeeld toont het bedrijf een zwevend blokje in een virtual reality omgeving. Door er naar te kijken, wordt een advertentie afgespeeld in een zwevend venster als zijnde een bioscoopvoorstelling. De advertentie is weer te sluiten door een poosje naar 'close ad' te kijken. Daarna hebben gebruikers de mogelijkheid om de geadverteerde app te downloaden.

Op de blog van Google vind je een bewegend voorbeeld.


Off-topic reacties worden verwijderd. Linken naar illegale bronnen is niet toegestaan. Opmerkingen over eventuele spelfouten, andere opmerkingen en vragen betreffende de website kunt u mailen naar de webmaster.



Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord