Review: Motorola One Vision

Review: Motorola One Vision

Geplaatst: 12 september 2019 - 11:00

Aangepast: 29 augustus 2022 - 17:05

300 euro over voor een nieuwe smartphone? Overweeg dan de Motorola One Vision. Deze smartphone is gemaakt van glas, oogt luxe en voelt stevig.

Door de extra lange beeldverhouding van 21:9 is het toestel van Motorola alleen geen toestel voor mensen met kleine handen. De selfiecamera zit links bovenin, om dikke schermranden te voorkomen. Wel is dit ‘gat’ dusdanig groot dat het in de weg kan zitten bij apps. Niettemin zijn de geschoten plaatjes scherp, met goede kleuren en idem dynamisch bereik.

Scherp en stabiel

Achterop de One Vision is een dubbele camera geplaatst, die evengoed in de smaak valt en een speciale nachtmodus heeft. Die doet er een paar seconden over om meerdere foto’s te combineren tot één lichter beeld. Al is er wel ruis aanwezig, vooral aan de zijkanten. Optische beeldstabilisatie is van de partij, iets wat niet standaard is in deze prijsklasse en dus een prettige toevoeging is. 4K-filmen is ook een optie. De extra camera is een dieptesensor voor het maken van portretfoto’s met vage achtergronden.

Streepje voor

De One Vision draait als een zonnetje en heeft 128 GB opslagruimte, waar concurrenten vaak 64 GB bieden. De accuduur valt wel wat tegen, bij intensief gebruik zochten we al voor het slapengaan naar een oplader. Dat opladen gaat via usb-c gelukkig lekker vlot. En de software maakt veel goed. Android One is een kale Android-versie die in dit geval tot juni 2022 iedere maand de nieuwste beveiligingsupdates krijgt. Daarnaast kunt u minimaal op twee grote, jaarlijkse Android-updates rekenen: Android 10 later dit jaar, en Android R eind volgend jaar.

Betaalbare smartphone rekent zich tot de besten in deze prijsklasse.

Prestaties, camera’s, software-ondersteuning (Android One).
Plaatsing selfiecamera, accuduur.